Sider

torsdag den 18. oktober 2012

Buksetræning

Jeg har længe villet sy de noget så fede posebukser med store flotte lommer. De er meget populære rundt omkring i blodland (det forstår jeg godt). Pia har lavet en DIY, som jeg helt sikkert skal afprøve SNART. Men jeg har tænkt meget over hvilket mønster jeg skulle bruge, da jeg ikke tør kaste mig ud i eget design. Jeg har nu syet et par prøvebukser til Emilie. Jeg havde noget stof liggende, som jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle bruge til, så det blev ofret på dette projekt. Emilie har meget lange ben, så jeg lagde 8 cm til i længden, det var nok lige lidt i overkanten, tror 3-4 cm havde været nok - så ved jeg det. Hun er vild med dem, så nu skal hendes ben bare lige vokse lidt, eller også skal jeg korte dem af, altså bukserne, tror det bliver først nævnte løsning :-)

Jeg kan meget godt lige at alle søm er skjulte, det giver et lidt mere prof-look, når nu man ikke ejer en overlocker.

4 kommentarer:

  1. Skønne bukser og skønt stof og sikke en skøn Emilie du har. :) Jeg er også vild med ballonbukserne og bruger gerne mønstret fra MiniKrea.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak. Jeg har brugt en mønster fra HomeMade (Stof2000), måske vi skulle udveksle mønstre? Jeg så nemlig godt at MineKrea også havde en model, og overvejde også at købe det.

      Slet
  2. Hvor er de bare søde - og ja en ting er sikket og vist - benene skal nok indhente bukserne og så er det bare skønt at have noget at hive frem af gemmerne :)))

    Og fin ide med de skjulte syninger, det tror jeg da også jeg vil bruge frem over - her syes nemlig også uden overlocker ;) hvor meget ekstra ligger du til i længden til det ekstra ombuk?

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina -og velkommen til min blog.
      Jeg har brugt en mønster fra HomeMade (Stof2000's mønsterserie til børn). Emilie er 5 år, men der var ikke str. 110, så det blev str. 116. Derfor har jeg ikke lagt hverken sømrum eller ekstra cm. til i linningen. Til gengæld har jeg kun brugt en 1½ cm. tyk elastik. Følger man syvejledningen på mønstret, får man automatisk skjulte søm :-)

      Slet