Sider

torsdag den 14. februar 2013

Rundpinde og uldgarn

Jeg er blevet ret opslugt af mit store strikkeprojetk - min store SWEATER, som jeg omtalte i dette indlæg. Det er gået meget bedre end jeg havde forventet i hvert fald indtil nu. 
Nu skal jeg igang med ærmerne og har fundet ud af, at jeg ikke umiddelbart kan bruge mine rundpinde, eller kan jeg? (strikkeeksperter - I må meget gerne smide en kommentar)!
Jeg prøvede strømpepinde, men hold nu op, der er hele 5 pinde at holde styr på. Jeg trævlede det op igen. Ja, så har jeg så også fundet ud af, at 2 ud af de 7 nøgler garn brune garn ikke er samme parti, hvilket betyder er der er en lille farve forskel. Jeg må vist lige have fat i butikken i morgen.  

Arbejdet skrider frem (forside og bagside strikket i "tube") 

Flotte pinde fra KnitPro (de er rigtig gode at have i hænderne)

13 kommentarer:

  1. Vil ikke kalde mig selv for ekspert men smider gerne en kommentar.
    Du kan strikke ærmerne med strømpepinde eller med magic-loop - på dette link er der en beskrivelse med videoer

    http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/denmagiskeloekke.php

    På hjemmesiden Paapinden.dk kan du få svar på alle mulige og umulige strikke-spørgsmål hvis du får brug for hjælp en anden gang.

    Og ja knitpro-pinde er super værktøj, de er også en af mine favorit strikkepinde sammen med addi-pindene. Godt værktøj er jo som sagt det halve arbejde ;O)

    Pøj pøj med dit projekt ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for tippet om magic-loop (hvad det så end er) - og jo du kan godt kalde dig selv en strikkeekspert:-) Jeg har allerede været forbi siden "paapinden", men måske skal jeg lige kigge lidt nærmere på den side.

      Slet
  2. Hali halløj nogle farvefrække strikkepinde, de er da lækre.
    Kan desværre ikke hjælpe dig, men følger godt med i dit projekt...Ü
    God Fredag
    Kh Anja.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, de er meget fine.
      Det er også okay, du har jo lige kastet dig ud i "granny stipes" kunsten. Det kan være dit næste nye projekt skal være at strikke :-)
      Også god fredag til dig Anja.

      Slet
  3. Uh her melder jeg pass, men flot ser det ud.

    Mona

    SvarSlet
  4. Hejsa,
    Jeg er heller ikke nogen strikkeekspert, men jeg når jeg strikker ærmer har jeg nogle gange brugt min rundpind på ærmerne og så bare strikket frem og tilbage - dvs delt maskerne lige under ærmegabet og så syet sammen bagefter. Det kan jo selvfølgelig ses, men hvis man har svært ved at strikke med strømpepinde eller som jeg selv, strikker meget stramt og anderledes med dem - har det været at foretrække. Andre gange har jeg brugt en mini-rundpind, men så kan det være du skal ud og købe ind, da mine knit-Pro er for lange til at strikke rundt ...
    ;-) pøj pøj med dit projekt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dit tip også..... Mini rundpinde, det må jeg lige forske lidt i :-) Man bliver jo klogere hver dag.

      Slet
  5. Jeg kan desværre ikke strikke, men måske skulle jeg give det et forsøg.. Du er virkelig kommet langt allerede :)
    Tusind tak for bøgerne :) God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er blevet ret bidt at at strikke, og med tykt garn og store pinde går det raskt derud ad. Du skal prøve.
      Bøgerne var din gevinst, så selv tak :-)

      Slet
  6. Magic loop,og det er knitpro fantastisk til da de har en dejlig blød wire,alternativt addi rundpinde,men ikke Pony eller andre med en lidt stiv plastikwire,mindste mål til formålet er en 80 cm rundpind,gerne lidt længere,men aldrig kortere,på you tube finder du videoer,man skal bare lige fange ideèn så vil du elske det,og så undgår du strømpepinde :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte. Jeg er gået igang med "magic loop" og det er noget nemmere end strømpepinde. Tak for tipsene om pinde også. Skønt med alle de strikkeeksperter her i Blogland :-)

      Slet
  7. Hej Christina,

    mor er paa besoeg og da jeg ikke kan strikke, er det jo meget naerliggende at spoerge hende...

    Helse-Else siger, at aermet umiddelbart ser ud til at vaere for smalt til at du kan strikke dem paa rundpinde. Og da du tilsyneladende endnu er for uerfaren til at strikke paa stroemepinde (der var mor der sagde det saadan, ikke mig *smil*), siger hun, det formodentlig er den nemmeste loesning, hvis du blot strikker frem og tilbage og saa syr aermet sammen i haanden.

    Haaber, I er ved at vaere raske?!

    Knus Majken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Majken
      Tak for rådet. Du kan hilse helse-Else og sige jeg bruger magic loop teknikken. Mega smart.

      Slet